سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چون حدیثى را شنیدید آن را فهم و رعایت کنید ، نه بشنوید و روایت کنید که راویان علم بسیارند و به کاربندان آن اندک در شمار . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

مقدمه
در گوشه گوشه این سرزمین، بناها و بارگاه هایى دیده مى شود که مردم گرداگرد آن به توسل و تقرّب، آن را گرامى مى دارند. این بناهاى تاریخى که هر از چندى بازسازى مى شوند و به فراخور زائران و بازدیدکنندگان، توسعه مى یابند، یا امام زاده اى را در میان خود دارند، یا دانشمندى و یا صاحبدلى را که مردم با دیده احترام به او مى نگرند و او را بزرگ مى شمارند و به امید برآوردن حاجتى ، یا رسیدن به مقصودى دست نیاز به آستان وى دراز مى کنند.
بیشتر این مزارات امّا، از آنِ فرزندان امامان بزرگوار شیعه است و از همین رو، توسّل به ایشان، همچون نیاز آوردن به پیشگاه امامان، در میان مردم آن دیار رایج گشته است.
این مزارات در همه جاى سرزمین هاى اسلامى ، از هند و افغانستان گرفته تا غربى ترین کشورهاى آفریقا گسترده و پراکنده است.
بر پایه پژوهشهایى که صورت پذیرفته، با هجرت امام على بن موسى الرضا علیه السلام، از مدینه به مرو، و پذیرفتن مقام ولایتعهدى در عهد مأمون، بسیارى از برادران آن حضرت، با انگیزه هاى مختلف به جاى جاى سرزمین ایران روى آوردند و هر یک در منطقه اى دور یا نزدیک به مرکز حکومت، به شهادت رسیده یا درگذشتند.
یکى از این امام زادگانى که در خطه شرقى ایران، اکنون داراى مزار و بارگاهى برجسته و والا است، حسین بن موسى الکاظم، برادر امام هشتم(ع) است.
ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط محمد گودرزی در دوشنبه 86/7/30 و ساعت 12:58 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

خورشید هشتم
محمد گودرزی
بنده در سال 1360 در خانواده ای مذهبی در تهران به دنیا آمدم. تحصیلات خود را تا مقطع پیش دانشگاهی در همانجا گذراندم و سپس برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه وارد مشهد شدم.در مشهد مدت 6 سال در مدرسه علوم دینیه امام محمد باقر علیه السلام تحصیل کردم و از خرمن اساتید گرانبهایی چون آیت الله رضازاده، آیت الله سیدان ، حجت الاسلام و المسلمین دهشت و جناب حجت الاسلام والمسلمین دیانی ، خوشه هایی گرانبها چیدم. و هم اکنون در رشته علوم حدیث در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشغول به تحصیل می باشم.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 234286
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه